Neez Beauty & Healthy House

Neez Beauty & Healthy House
PENGEDAR SHAKLEE JOHOR BAHRU, SKUDAI, LARKIN, MAJIDEE, KG MELAYU, TAMPOI, BANDAR BARU UDA, TANGKAK, MUAR (JOHOR), POSTAGE SELURUH MALAYSIA, SABAH & SARAWAK, PENGEDAR SHAKLEE NO.1 MALAYSIA, KONSULTANT VITAMIN SHAKLEE, PENGEDAR SHAKLEE JOHOR

Isnin, 5 Mei 2014

Menangani anak memilih makan - picky eaters


Adakah anak anda sering memalingkan muka apabila dihidangkan/disuakan makanan? Menolak tangan anda jauh-jauh? Lari daripada anda?

Kadangkala amat sukar untuk memberi anak kita makan apa yang sahaja terutamanya makanan yang sihat dan baik untuk perkembangannya. Kadangkala juga anak kita akan makan hidangan yang sama setiap hari untuk beberapa hari/minggu, tetapi tiba-tiba keesokannya, dia menolaknya!


Beberapa tips untuk menjadikan waktu makan sebagai waktu yang menggembirakan:


  • Pastikan persekitaran tempat makan menenangkan. Ini membantu sikap positif dalam diri anak anda tentang makanan.
  • Tawarkan anak anda kepelbagaian makanan dan berikan kuasa kepadanya untuk memilih makanan yang dia mahu makan. Asalkan pilihan makanan tersebut berkhasiat, biarkan anak anda membuat pilihannya sendiri. Dengan cara ini, anak akan menjadi sedikit berdikari dan dalam masa yang sama anda dapat memastikan pemakanannya adalah sihat dan betul.
  • Jika anda menyuapnya dan dia makan tetapi beberapa suapan selepas itu dia menolaknya, jangan paksa makan. Biarkan anak anda menentukan sendiri bila waktu yang sesuai untuk berhenti makan.
  • Hidangkan dalam kuantiti yang kecil.
  • Sediakan makanan yang nampak menyelerakan. Kanak-kanak sukakan warna yang terang dan lebih gemar mencuba makanan yang nampak menarik.
Dah cuba buat semua tips di atas? Tak berjaya juga? Hmmm...mungkin anda perlu cuba alternatif lain. Salah satu daripadanya ialah memberi anak anda vitamin untuk menambahkan selera makan.


cara untuk menangani anak yang memilih makan, Meningkatkan antibodi kanak-kanak, Rahsia anak pintar, Rahsia anak sihat, Rahsia kecergasan anak, Rahsia tambah berat badan.
Meal Shakes daripada Shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi iaitu buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya dan lactalbumin (bahan terbaik yang mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga dewasa).

Manfaat utama Meal Shakes daripada Shaklee:

  1. Nutrisi lengkap yang menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat penting.
  2. Membekal nutrisi kepada sel tubuh kerana kaya dengan protein yang tidak mengandungi laktosa, membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah dan sistem imunisasi - sangat membantu untuk anak-anak yang sering diserang demam dan selsema.
  3. Membantu tumbesaran kerana mengandungi asid folik, biotin dan kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
  4. Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  5. Mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah dan kulit yang lebih cantik.
  6. Kaya dengan serat larut yang membantu menyuingkirkan lemak berlebihan daripada usus dan perut.
  7. Tidak mengandungi pewarna dan gula tiruan, berperisa vanila

Testimoni:




Berminat?
PM/WASSAP NEEZA - 0122435375 
COD AREA JOHOR BAHRU, LARKIN, MAJIDEE, KG MELAYU, SKUDAI, TAMPOI, BANDAR BARU UDA, TANGKAK, MUAR & JASIN. POSTAGE SELURUH MALAYSIA, SABAH & SARAWAK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jika berminat....

Jika berminat sila hubungi saya utk maklumat lanjut:
email:Neeza46@gmail.com

FB :Neeza Nez
Blog : http://neezbeautyandhealthyhouse.blogspot.com/

call.sms.whatsapp : +60122435375